Cykl zajęć edukacyjnych z projektu ekologicznego "Dzieci kontra śmieci" Email

W roku szkolnym 2017/18 w ramach projektu ekologicznego "Dzieci kontra śmieci" zostały zrealizowane w grupach zajęcia edukacyjne. Wszystkie zajęcia związane były z tematyką segregacji śmieci.

Zajęcie "Segregujemy odpady, bo świat sam nie da rady"
Wprowadzeniem do tematu zajęć była zagadka oraz rozmowa kierowana pytaniami z dziećmi. Przedszkolaki podczas zajęć wspólnie ustaliły, co to jest "śmieć". Następnie obejrzały film "Felka rady na odpady". Wprowadzone zostało pojęcie segregacja śmieci i jej sposób (kolory pojemników). Podczas praktycznej części zajęć dzieci przyporządkowywały różne śmieci do odpowiedniego pojemnika. Wiadomości zostały utrwalone poprzez grę edukacyjną "Segregacja odpadów".

Zajęcie "Segregujemy odpady"
W oparciu o ilustracje dzieci wypowiadały się na temat odpadów, skąd się biorą? co ludzie robią ze śmieciami?. Wszyscy starali się odpowiedzieć na pytanie "Kto produkuje śmieci?". Następnie przedszkolaki przedstawiały propozycje rozwiązania problemu "Co zrobić ze śmieciami?'. Dzieci utrwaliły wiadomości o segregacji odpadów segregując śmieci z kosza przedszkolnego. Wszyscy bawiliśmy się w "Samoloty", które obserwują naszą planetę i sprawdzają stopień zanieczyszczenia. Na koniec zajęć w zabawie dydaktycznej wykorzystaliśmy tablicę magnetyczną "Segregujemy odpady" utrwalając tym samym zdobyte wiadomości.

Zajęcie "Uczę się poprzez obserwowanie"
Zajęcie rozpoczęło się od zabawy badawczej, która polegała na badaniu zawartości kosza przedszkolnego na śmieci. Następnie dzieci próbowały odpowiedzieć na pytania; "Co dalej dzieje się ze śmieciami?", "Jak długo żyją śmieci?". Poprzez "Burzę mózgów" przedszkolaki doszły do wniosku, że śmieci zdecydowanie za długą żyją i należy pomóc naszej planecie. W czasie zajęcia dzieci zostały zapoznane z komorowym pojemnikiem do biodegradacji. Podczas praktycznych działań w pojemniku umieściły  różne odpady. Przez kilka dni przedszkolaki będą obserwować proces biodegradacji różnych materiałów.

Zajęcie "Uczę się poprzez działanie"
Zajęcie to odbyło się w ogródku przedszkolnym. Na początku dzieci obserwowały różne rośliny a następnie próbowały dokonać prawidłowego podziału na owoce i warzywa. W ogrodzie przedszkolnym został dzieciom zaprezentowany kompostownik. Wyjaśnione zostało jego przeznaczenie oraz praktyczne działanie. Poprzez "Burzę mózgów" przedszkolaki ustaliły odpowiedź na pytanie "Co można wrzucić do kompostownika?". Praktycznym działaniem podczas zajęcia była segregacja odpadów organicznych.

 

Liczba przeglądających

Naszą witrynę przegląda teraz 112 gości 

Tylko dla pracowników