Edukacja integracyjna

Od roku 2015/2016 do naszego przedszkola uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność. Dzieci objęte są pomocą psychologiczno- pedagogiczną, która polega na pracy w oparciu o opracowany Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych przez Zespół Wspierający (pedagog, psycholog, logopeda, nauczyciel).

Kontakt dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami ma pozytywny wpływ na obie strony. Dzieci niepełnosprawne przebywając wśród rówieśników:

  • nabierają pewności siebie;
  • uczą się nawiązywania kontaktów;
  • starają się dorównać rówieśnikom, mobilizują się do pracy;
  • rozwijają się fizycznie jak i psychicznie;

Dzieci „pełnosprawne” w obcowaniu z rówieśnikami uczą się:

  • tolerancji wobec innych;
  • odpowiedzialności i życzliwości;
  • większej otwartości na innych;
  • dostrzegają, że nie wszyscy są tacy sami;
  • uczą się cierpliwości i wytrwałości.

Filtr tytułów     Wyświetl: 
# Tytuł artykułu Odsłony
1 Zajęcia z hipoterapii 343
2 Dzień Osób Niepełnosprawnych 328
3 Dzień Tolerancji 583
4 Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 478
5 Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu 473
6 Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 529
7 Autyzm - "Poznaj zanim ocenisz" 474
8 3 grudnia - Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych 528
9 16 listopada - Międzynarodowy Dzień Tolerancji 497
10 14 listopada - obchody Światowego Dnia Cukrzycy 548

Liczba przeglądających

Naszą witrynę przegląda teraz 106 gości 

Tylko dla pracowników