Akcje
Programy i projekty
Przydatne linki
„Tylko sztuka i zabawa mogą nauczyć dziecko marzenia o szczęściu i miłości, dostarczają mu bowiem obrazu pewnego przebiegu zdarzeń, pozwalają przeżyć napięcia wobec tego, co może się stać i jak różnie można się w tych sytuacjach zachować.” R. Miller
CELE: 1. Budzenie zainteresowania sztuką teatralną. 2. Stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci. 3. Doskonalenie wyrazistej mowy poprzez dostarczanie wzorów pięknej mowy polskiej. 4. Rozwijanie dziecięcej wrażliwości na żywe słowo. 5. Oswajane ze sceną (zwrócenie twarzą do widowni, dykcja, siła głosu, wyrabianie śmiałości i odwagi). 6. Zapoznanie dzieci z różnymi formami teatralnymi. 7. Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, nastrojów i emocji za pomocą gestów ruchu i mimiki. 8. Wspomaganie w poznawaniu różnych postaw bohaterów literackich , próby ich oceny. 9. Wdrażanie do niesienia innym radości z przeżywania „żywego słowa”, wspólnego kulturalnego spędzania czasu wolnego poprzez prezentowanie przygotowanych przedstawień zaproszonym gościom. 10. Kształtowanie postawy aktywnego spędzania czasu i nawiązywania serdecznych i kulturalnych kontaktów rówieśniczych. Główną formą stosowaną podczas zajęć koła teatralnego będzie praca w zespole. Osiąganiu założonych celów posłużą też inne bardziej szczegółowe formy, takie jak: - zabawy tematyczne, zabawy naśladowcze z elementem dramy i pantomimy, improwizacje, inscenizowanie ruchem tekstów, wycieczki do teatru - udział dzieci w spektaklach i widowiskach teatralnych, ćwiczenia dykcji, mimiki, ruchu, śpiewu, gra aktorska, prace plastyczne (projektowanie i udział w tworzeniu scenografii, kostiumów, zaproszeń, plakatów) |
|
Ostatnio dodane
- Mikołajki jak z bajki - w grupie Skrzatów
- Niech żyje nam górniczy stan - uroczystość z okazji Barbórki
- Mikołajki w przedszkolu
- Metoda skakanka
- Akcja - Marzycielska Poczta
- Odwiedził nas Mikołaj
- Jagódki na wystawie malarstwa
- Przegląd poezji patriotycznej
- Skrzaty dokarmiają ptaki
- Rodzic Ekspert w Muchomorkach