Rewalidacja
Celem indywidualnych zajęć rewalidacyjnych jest wyrównywanie braków w umiejętnościach oraz wiadomościach dziecka, stymulowanie rozwoju funkcji psychomotorycznych, rozwijanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych, rozwijanie systemu językowego, stworzenie atmosfery akceptacji oraz poczucia bezpieczeństwa.
Zasady pracy:
- Indywidualizacji czyli dostosowania zadań do możliwości psychofizycznych dziecka;
- Zasada stopniowania trudności- wychodzimy od tego co dla dziecka jest znane i stopniowo rozszerzamy poziom trudności;
- Zasada poglądowości- dajemy dziecku możliwość poznania świata za pomocą wszystkich zmysłów;
- Zasada systematyczności;
- Zasada trwałości wiedzy- wielokrotne powtarzanie nabytych wiadomości oraz umiejętności;
Metody pracy:
- Metoda instrumentalna- wzmocnień pozytywnych.
- Metoda uczenia się przez naśladownictwo.
- Metoda oparta na słowie (opowiadania, opisy, pogadanki).
- Metoda zabawy: manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, tematyczne.
- Metoda malowania dziesięcioma palcami (R.F.Show).
- Elementy Metody pracy M. Montessori- „Pomóż zrobić mi to samemu”.
- Elementy metody W. Sherborne, czyli Metoda Ruchu Rozwijającego.
- Elementy metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
- Elementy terapii behawioralnej
- Terapia ręki
- Trening umiejętności społecznych
- Metoda komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC.
W razie pytań lub wątpliwości na temat rozwoju Państwa dziecka zapraszam do kontaktu
Olga Kosakowska - olga.kosakowska2018@gmail.com