Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Przedszkole Publiczne Nr 1 w Łęcznej

Innowacja pedagogiczna "Co nam w duszy gra" - muzyka źródłem wiedzy i satysfakcji dzieci

Innowacja ma charakter innowacji organizacyjno – metodycznej.

Realizowana jest w grupie dzieci 5- letnich „Krasnoludki” co 2 tygodnie.

 

Ideą wiodącą innowacji jest połączenie wszystkich obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego i rozszerzenie ich o aspekty edukacji muzycznej. Ogromną rolę we wszechstronnym rozwoju osobowości dziecka w wieku przedszkolnym odgrywają: ekspresja muzyczna i ruchowa. Rozwijają bowiem jednostkę nie tylko pod względem intelektualnym, dydaktycznym, ale posiadają także olbrzymie znaczenie wychowawcze i estetyczne. Korzyści z aktywności twórczej w tej dziedzinie są nieocenione, jeśli chodzi o kształtowanie charakteru dzieci i sięgają daleko poza aspekty muzyczne. Zdolność twórcza kształtowana na materiale muzycznym zostaje potem wykorzystana w innych dziedzinach życia, niezwiązanych ze sztuką. Tak więc dziecko uczy się umiejętności postępowania z ludźmi, zaradności i pomysłowości.

Cele szczegółowe:

  • Rozwijanie zdolności i zainteresowań muzycznych oraz wrażliwości muzycznej.
  • Kształtowanie poczucia rytmu.
  • Wyrabianie pamięci oraz wyobraźni muzycznej.
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
  • Wskazanie wartościowego sposobu spędzania wolnego czasu.
  • Podnoszenie poczucia własnej wartości poprzez odniesienie sukcesu.
  • Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania.
  • Poznawanie struktury utworu muzycznego, rozpoznawanie zmian w muzyce.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej podczas ruchowej i instrumentalnej inscenizacji do melodii.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej dzieci oraz słuchania muzyki.
  • Poznawanie utworów muzyki klasycznej.
  • Kształcenie umiejętności dostrzegania zmian tempa, dynamiki oraz wysokości dźwięku w muzyce.
  • Kształcenie umiejętności ilustrowania muzyki ruchem, gestem i grą.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.