Zabawy z kodowaniem - Projekt matematyczny
PROJEKT MATEMATYCZNY- ZABAWY Z KODOWANIEM
Kodowanie dla dzieci w wieku przedszkolnym może być ciekawe, łatwe i postrzegane jako zabawa. Na tym etapie edukacji najważniejsze jest doświadczanie. Dzieci uczyć się będą działania na przedmiotach rzeczywistych, lub ich symbolicznych odpowiednikach. Ważne jest również wtopienie aktywności umysłowej dziecka w jego aktywność fizyczną. Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci.
Założeniem projektu jest rozwijanie u dzieci przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. W czasie zajęć dzieci rozwijać będą podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową. Jedną z pomocy dydaktycznych i bardzo ważną jest MATA DO KODOWANIA, która pozwoli nauczycielowi poprowadzić zajęcia tak, aby to dziecko było aktywne.
CELE PROJEKTU:
- odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności,
- trening pamięci,
- rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia,
- rozwój manualny oraz wzrokowo - ruchowy zwłaszcza motoryka mała,
- kształtowanie umiejętności społecznych,
- nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- odczytywanie, rozumienie symboli i znaków.
Koordynator projektu: mgr Anna Jaroszyńska