Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Przedszkole Publiczne Nr 1 w Łęcznej

Przyjaciele Zippiego

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

„EDUKACJA SPOŁECZNA PRZEDSZKOLAKÓW METODAMI

PROGRAMU PRZYJACIELE ZIPPIEGO”

 

Autor innowacji: mgr Olga Kosakowska- pedagog specjalny

Autor programu „Przyjaciele Zippiego”: Partnership For Children z siedzibą w Wielkiej Brytanii, licencjonowanym dysponentem programu na terenie Polski jest Centrum Pozytywnej Edukacji.

Realizator innowacji w przedszkolu: mgr Olga Kosakowska, mgr Anna Gomuła - Dobosz, mgr Agnieszka Dubaj.

Miejsce przeprowadzenia innowacji: Przedszkole Publiczne nr 1 im. Marii Konopnickiej w Łęcznej 

OPIS INNOWACJI:

W ramach innowacji realizowany będzie program promocji zdrowia psychicznego u dzieci „Przyjaciele Zippiego”. Program podzielony jest na 6 części i obejmuje cykl 24 spotkań, raz w tygodniu po 45 min.

Każda część programu zawiera odrębne opowiadanie. Opowiadania prezentują bohaterów w okolicznościach dobrze znanych dzieciom takich jak: przyjaźnienie się, zdobywanie i tracenie przyjaciół, prześladowanie, poczucie odrzucenia, radzenie sobie ze zmianą i stratą. Każde opowiadanie jest zilustrowane przy pomocy zestawu barwnych obrazków i uzupełnione zadaniami takimi jak rysowanie, odgrywanie ról i zabawy.

CEL GŁÓWNY:

Rozwijanie u dzieci umiejętności komunikacyjnych i społecznych.

OCZEKIWANE EFEKTY

"Przyjaciele Zippiego" to program, który uczy dzieci sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu. To, czego dzieci nauczą się na zajęciach, na bazie opowiadań, których słuchają, próbują przenosić do codziennego życia. Porównują uczucia bohaterów opowiadań ze swoimi.

Rodzicom dostarczy szerszej wiedzy na temat problemów z jakimi borykają się ich dzieci oraz sposobów rozwiązywania ich w środowisku rodzinnym. Ponadto wspólne wykonywanie zadań domowych stworzy okazję do wspólnego spędzania czasu wolnego.

Nauczycielom pozwoli na podwyższenie swoich kompetencji, dobór właściwych metod i sposobu oddziaływań w sytuacjach konfliktowych w grupie.