Programy
PROGRAMY OBOWIĄZUJĄCE
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
„Program wychowania przedszkolnego” - autorki: Wiesława Żaba - Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
PROGRAMY WŁASNE:
„Przedszkolaki zdolne smyki ćwiczą buzie i języki” – program logopedyczny autorki: A. Bukszyńska, A. Mokijewska - Sadło
„Czytajmy razem” – program działań edukacyjnych z zakresu czytelnictwa, autorki: K. Gańska, A. Gomuła – Dobosz, A. Dubaj
„Lepiej zapobiegać niż leczyć” – program edukacji zdrowotnej, autorstwa: U. Pytka, B. Wiśniewska
„Wkrótce będę przedszkola” – program adaptacyjny, autorka: U. Pytka
„Program nauczania języka angielskiego”, autorka: M. Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska
PROJEKTY EDUKACYJNE:
„Przyjaciele Zippiego” - międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego
„Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” – projekt ogólnopolski
„Mały Miś w wiecie Wielkiej Literatury” – ogólnopolski projekt edukacyjny
„Z kulturą mi do twarzy” – międzynarodowy projekt edukacyjny, III edycja
„Z Darami Natury, Świat nie jest ponury” – ogólnopolski projekt edukacyjny, II edycja
„Mali wolontariusze”
„Cała Łęczna czyta przedszkolakom”
INNOWACJA PEDAGOGICZNA:
„Moc Ciastoterapii - Radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata poprzez zmysły" - prowadząca A. Mokijewska-Sadło
"Ogród sensoryczny – ogród 5 zmysłów” – K. Gańska
"Wesołe paluszki- zabawy z językiem migowym"- Joanna Grymuza
Ponadto:
Przedszkolny Program Edukacji Antytytoniowej "Czyste Powietrze Wokół Nas" - program adresowany jest do dzieci przedszkolnych, z udziałem rodziców i opiekunów. Stanowi pierwsze ogniwo w cyklu programów antytytoniowych. Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi - koordynator U. Pytka
Skąd się biorą produkty ekologiczne? - Ogólnopolski program edukacyjny opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi - koordynator O. Kosakowska
Inne:
W swojej pracy wykorzystujemy również elementy programów takich jak: w zakresie edukacji matematycznej - „Dziecięca matematyka”, który został opracowany przez prof. dr hab. E. Gruszczyk - Kolczyńską i mgr E.Zielińską. Metoda Dobrego Startu została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz na wzór francuskiej Metody Le Bon Depart. Założeniem Metody Dobrego Startu (MDS) jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych i motorycznych oraz współdziałania miedzy tymi funkcjami.