Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Przedszkole Publiczne Nr 1 w Łęcznej

Programy

PROGRAMY OBOWIĄZUJĄCE
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

"Program wychowania przedszkolnego" -  autorki: Wiesława Żaba - Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

 

PROGRAMY WŁASNE:

"Przedszkolaki zdolne smyki ćwiczą buzie i języki" – program logopedyczny autorki: A. Bukszyńska, A. Mokijewska – Sadło, A. Dybich

"Czytajmy razem" – program działań edukacyjnych z zakresu czytelnictwa, autorki: K. Gańska,  A. Gomuła – Dobosz, A. Dubaj

"Lepiej zapobiegać niż leczyć" – program edukacji zdrowotnej, autorstwa: U. Pytka, B. Wiśniewska

"Wkrótce będę przedszkolakiem" – program adaptacyjny, autorka: U. Pytka

 

PROJEKTY EDUKACYJNE:

"Przyjaciele Zippiego" - międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego

"Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy" – projekt ogólnopolski

"Mały Miś w wiecie Wielkiej Literatury" – ogólnopolski projekt edukacyjny

"Czyste powietrze wokół nas"- przedszkolny program edukacji antynikotynowej

"Skąd się biorą produkty ekologiczne?" - ogólnopolski program edukacyjny

"Mali wolontariusze" – przedszkolny projekt wolontariatu

"Cała Łęczna czyta przedszkolakom" – przedszkolny projekt czytelniczy

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA:

"Moc Ciastoterapii - Radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata poprzez zmysły" - prowadząca A. Mokijewska-Sadło

"Matematyczne zabawy" - innowacja pedagogiczna- Joanna Grymuza

"Wesołe paluszki- zabawy z językiem migowym" - Joanna Grymuza

"Smacznie, zdrowo, kolorowo" - innowacja pedagogiczna z elementami arteterapii

 

Inne:

W swojej pracy wykorzystujemy również elementy programów takich jak: w zakresie edukacji matematycznej - "Dziecięca matematyka", który został opracowany przez prof. dr hab. E. Gruszczyk - Kolczyńską i mgr E.Zielińską. Metoda Dobrego Startu została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz na wzór francuskiej Metody Le Bon Depart. Założeniem Metody Dobrego Startu (MDS) jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych i motorycznych oraz współdziałania miedzy tymi funkcjami.